Interactive Spaces and Systems for Education

Gustavo de la Cruz-Martínez

• G. de la Cruz Martínez, A. L. Eslava Cervantes, R. Castañeda Martínez,Diseño de la experiencia del usuario para espacios interactivos de aprendizaje no formal”. Memorias de la 5ta Conferencia de Interacción Humano-Computadora (MexIHC 2014), Oaxaca, México. (2014).
  • A. L. Eslava Cervantes, G. de la Cruz Martínez. “Primeras observaciones sobre evaluaciones de usabilidad de productos interactivos con niños”. Memorias de la 5ta Conferencia de Interacción Humano-Computadora (MexIHC 2014), Oaxaca, México. (2014).
  • R. Castañeda Martínez, G. de la Cruz Martínez, A. L. Eslava Cervantes, J. Ramírez Ortega. Un espacio digital para la redacción de poesía visual colaborativa. Memorias del Congreso de Instrumentación (SOMI XXIX), Puerto Vallarta, Jalisco, México. (2014).
  • G. de la Cruz Martínez, R. Castañeda Martínez, A. L. Eslava Cervantes. Modelo para el manejo de eventos de interfaces de usuario distribuidas”. Memorias del 1er. Congreso Iberoamericano de Instrumentación y Ciencias Aplicadas (SOMI XXVIII), CCADET, UNAM, 28 al 31 de octubre de 2013, Campeche, Camp. México. (2013).
  • R. Castañeda Martínez, G. de la Cruz Martínez, A. L. Eslava Cervantes, J. Ramírez Ortega. Desarrollo de un sistema interactivo multimedia a través de la intercomunicación de sus componentes: Caso Laboratorio Musical. Memorias del 1er. Congreso Iberoamericano de Instrumentación y Ciencias Aplicadas (SOMI XXVIII), CCADET, UNAM, 28 al 31 de octubre de 2013, Campeche, Camp. México. (2013).
  • J. Ramírez Ortega, R. Castañeda Martínez, G. de la Cruz Martínez, A. L. Eslava Cervantes, F. Gamboa Rodríguez. Proposal for mathematics teaching using collaborative technology: Interactive surfaces. Memorias de Edulearn 13 (5th International Conference on education and New Learning technologies), International Association of Technology Education and Development (IATED), 1 al 3 de julio de 2013, Barcelona, España (2013).
  • G. de la Cruz Martínez, R. Castañeda Martínez, A. L. Eslava Cervantes, F. Gamboa Rodríguez, J. Ramírez Ortega. Apoyo al desarrollo de habilidades rítmicas de los niños a través del uso de un espacio interactivo. Memorias de XVIII Congreso Internacional de Tecnologías para la Educación y el Conocimiento y V de Pizarra Digital: Interculturalidad, Estrategias y Tecnologías InterESTRATIC, Universidad nacional de Educación a Distancia, 27 al 29 de junio de 2013, Madrid, España (2013).
  • J. Ramírez Ortega, H. A. Albornoz Delgado, R. Castañeda Martínez Ricardo, G. de la Cruz Martínez, F. Flores Camacho, L. Gallegos Cázares, F. Gamboa Rodríguez. Initial Evaluation about the use of the new science laboratories defined by the CCADET for the UNAM High School. Memorias de Edulearn 12 (4th International Conference on education and New Learning technologies), International Association of Technology Education and Development (IATED), 2 al 4 de julio de 2012, Barcelona, España. (2012).
  • G. De la Cruz Martínez, F. Gamboa Rodríguez. Automatic tagging to evaluate communicability using traces of user comprehension. Memorias del 2nd ICIAS International Congress on Instrumentation and Applied Sciences, del 5 al 8 de octubre de 2011, Puebla, Puebla, México. (2011).
  • G. De la Cruz Martínez, F. Gamboa Rodríguez. Using user interaction to model user comprehension on the web navigation. International Journal of Computer Information Systems and Industrial Management Applications, vol. 3, p. 878-885. (2011).